Dolnośląska Szkoł Liderem Projakościowych Zmian w Polskim Systemie Edukacji

" W roku szkolnym 2010/2011 uczestniczymy jako jedna z 250 szkół w projekcie „Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji” realizowanym w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL).
Jest on komplementarny z projektem systemowym "Dolnośląska e-Szkoła"  - Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego (RPO WD) Działanie 2.2

Już ruszyły w naszej szkole koła zainteresowań z tego programu: koło matematyczno-informatyczne, Multimedialny Klub Historyka, zajęcia sportowe oraz zajęcia wyrównawcze z matematyki. W ramach programu powołana została także funkcja tutora, polegająca na organizacji zajęć i planowania rozwoju uczniów. Uczniowie wyniki swojej pracy umieszczać będą na platformie edukacyjnej.

W ramach programu czekają uczniów także 3 wycieczki do Multicentrum gdzie uczniowie będą brali udział w zajęciach interaktywnych z wybranych przedmiotów oraz 3 wycieczki edukacyjne, w tym jedna dwudniowa. Oprócz tego czekamy (już niecierpliwie) na mobilne pracownie komputerowe oraz tablice interaktywne.

więcej o projekcie>>

WYCIECZKA EDUKACYJNA DO WROCŁAWIA

4 lutego 2011 r. dwudziestka uczniów z naszej szkoły, która osiągnęła bardzo dobre wyniki w nauce z matematyki została nagrodzona edukacyjnym wyjazdem do Wrocławia.

Ze szkoły wyjechaliśmy o godzinie 8:00. Pełni energii i ciekawi przygód już w autokarze poznaliśmy szczegółowy plan naszej wyprawy. Pierwszym punktem naszej wyparwy był Instytut Astronomii, gdzie zapoznaliśmy się z ukladem słonecznym i gwiazdozbiorami (między innymi Gwiazdozbiorem Wielkiej Niedźwiedzicy). Następnie wymieniając się wrażeniami w autokarze przejechalismy na Politechnikę Wrocławską. Czekały tam na nas bardzo ciekawe zajęcia. Szkoda tylko, że czas tak szybko płynął, bo naprawdę z wielką przyjemnością nie tylko ja, lecz cała nasza grupa, zostałaby jeszcze, aby dowiedzieś się więcej.

Kolejnym punktem naszej podróży były nie mniej ciekawe zajęcia z chemii. Pani, która je prowadziła, udowodniła nam, że chemia to dobra zabawa, lecz trzeba jednak uważać. Z wielką chęcią obserwowaliśmy to, co się działo. Zajęcia szybko minęły. Wyruszyliśmy na zwiedzanie okolicy. Na rynku spotkaliśmy naszą panią przewodnik, która opowiedziała nam o historii stolicy Dolnego Śląska. Oglądnęlismy Ratusz,kamieniczki Jaś i Malgosia, Plac Solny, Kościół św.,Marii Magdaleny - Mostek Czarownic, romański Portal Ołbiński. Poprzez zwiedzanie troszkę zgłodnieliśmy, więc udalismy się do pobliskiej restauracji, gzie czekał na nas ciepły obiad. Po obiedzie wyruszyliśmy już w powrotną drogę, ale po drodze jeszcze zobaczyliśmy Park Szczytnicki, Halę Stulecia oraz Iglicę.

Niestety, to co dobre szybko się kończy. Cały program wycieczki byl ciekawy, ale mi najbardziej chyba podobały się zajęcia z chemii oraz pokaz w Instytucie Astronomii. Wszystko będę bardzo miło  wspominała, ale najbardziej właśnie te zajęcia.

ANIA KASPRZYK KLASA VA

wycieczka dofinanasowana i realizowana w ramach projektu

ZAJECIA W MULTICENTRUM


Uczniowie klasy trzeciej Szkoły Podstawowej w Wądrożu Wielkim brali udział w zajęciach w Multicentrum w Jaworze w ramach projektu „Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji'' realizowanego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL)

Miejsce to jest bardzo nowoczesną - ósmą w Polsce placówką, w której są wszystkie dostępne na rynku urządzenia, produkowane przez izraelską firmę, specjalizującą się w mikrotechnice współpracującej z komputerami.

Zajęcia rozpoczęły się lekcją z wykorzystaniem tablicy interaktywnej na temat: „Odnawialne i nieodnawialne źródła energii”. Potem w sali techniki uczniowie poznali, jak działa stacja meteorologiczna. Dowiedzieli się też, w jaki sposób pozyskiwać energię słoneczną. Poznali zasady działania baterii słonecznej, wiatraków, elektrowni wodnych. Sami przeprowadzali doświadczenia, które miały na celu pozyskanie energii z tych właśnie źródeł.

W sali zabawy mogli zbudować własne pojazdy napędzane silniczkiem. Była to zespołowa praca nad konstrukcją modeli ze specjalnych elementów, także elektromechanicznych. Następnie modele te musieli podłączyć do komputerów, zaprogramować ich pracę i uruchomić. Działał wiatrak, karuzela i kilka innych konstrukcji, które powstały dzięki wyobraźni naszych uczniów i pomocy instruktorów.

 

 

WRAŻENIA ARKADIUSZA BARANA

Wycieczka do MultiCentrum w Jaworze zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Na początku myślałem, że nie będzie ciekawie. Przecież Jawor to nieduże miasto, wiele razy tam byłem i choć MultiCentrum znajduje się tuż obok mieszkania mojej babci, to jeszcze nigdy o nim nie słyszałem. Teraz tego żałuję, ponieważ bardzo mi się tam podobało. Najpierw odwiedziliśmy salę sztuki. Była duża i przestronna. Oglądnęliśmy prezentację na temat energii. Następnie pani prowadząca podzieliła naszą klasę na dwie grupy. W pierwszej było 12 osób, w drugiej 13. Ja byłem w grupie drugiej. Grupa nr 1 poszła do sali, w której uczniowie układali budowle z kolorowych klocków. My poszliśmy do sali, w której przeprowadzaliśmy najróżniejsze badania o energii. Potem rysowaliśmy różne ciekawe rzeczy. Pani ogłosiła przerwę. Jedliśmy śniadanie i rozmawialiśmy. Potem nastał czas, aby nasza grupa pobawiła się klockami. Ja, Konrad i Michał chcieliśmy zbudować robota, ale nam się  to nie udało. Zamiast tego zbudowaliśmy auto. Konrad źle zamontował silnik i auto zamiast do przodu, jechało do tyłu.

Po tej zabawie wracając do naszej szkoły, w autobusie opowiadaliśmy sobie z kolegami jak było wspaniale.

MultiCentrum to doskonała nauka i zabawa. Chciałbym tam jeszcze kiedyś pojechać.

ARKADIUSZ BARAN KLASA III

zajęcia realizowane i dofinansowane w ramach projektu