REGULAMIN APELI I UCZOCZYSTOŚCI
REGULAMIN ORGANIZACJI APELI I UROCZYSTOŚCI SZKOLNYCH
OPRACOWAY PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI
ü Przed każdym apelem lub uroczystością szkolną( w przeddzień ), przedstawiciel SU komunikatem informuje uczniów o odbywającej się uroczystości, przypomina krótko uczniom zasady kulturalnego zachowania się w trakcie akademii lub uroczystości szkolnej oraz szacunku do symboli narodowych i konieczności noszenia stroju galowego
ü W wyznaczonym miejscu uczniowie przebywają przez czas trwania apelu lub uroczystości szkolnej. W wyjątkowych wypadkach, za zgodą wychowawcy lub nauczyciela sprawującego opiekę nad uczniami w danej klasie, zezwala się uczniowi opuszczenie miejsca apelu lub uroczystości szkolnej.
ü Każda uroczystość państwowa, inauguracja roku szkolnego oraz zakończenie roku szkolnego rozpoczyna się odśpiewaniem hymnu państwowego.
ü Akademie lub uroczystości prowadzą wybrani uczniowie pod kierunkiem odpowiedzialnych za przygotowanie nauczycieli.
ü W czasie apeli i uroczystości szkolnych uczniowie i wszyscy zebrani swoim zachowaniem wyrażają szacunek zaproszonym gościom i uczestnikom poprzez: zachowanie ciszy, noszenie stroju galowego, powstanie i przyjęcie postawy zasadniczej (prosta sylwetka, ręce wzdłuż ciała) w czasie odśpiewania hymnu państwowego bądź hymnu szkoły, witanie
i żegnanie gości w sposób właściwy oraz przebywanie w wyznaczonym miejscu, aż do chwili opuszczenia sali.
ü Po zakończeniu apelu lub uroczystości szkolnej uczniowie wraz z nauczycielami opuszczają miejsce zorganizowanej uroczystości, według kolejności – od najmłodszych do najstarszych uczniów i udają się do swoich klas.
ü Sprzęt nagłaśniający obsługują uczniowie wyznaczeni przez nauczyciela organizującego apel lub uroczystość szkolną.
ü Nauczyciel organizujący uroczystość szkolną ma prawo w porozumieniu z nauczycielami, zaangażować uczniów szkoły do organizacji apelu lub uroczystości.
ü Nadzór nad organizacją każdej uroczystości szkolnej sprawuje dyrektor szkoły.
ü Organizator apelu lub uroczystości szkolnej jest zobowiązany, na co najmniej trzy tygodnie przed jej zorganizowaniem, do przedstawienia dyrektorowi szkoły harmonogramu – scenariusza apelu lub uroczystości szkolnej.